De huis-aan-huiskrant wordt nog altijd erg goed gelezen. Vaak, maar ook intensief. En dat is goed nieuws voor wie effectief wil adverteren in de regio.
Het Nationaal Media Onderzoek (NOM) van 2023 wijst uit dat 10,8 miljoen Nederlanders van 13 jaar of ouder weleens een huis-aan-huiskrant leest. 56% leest de krant intensief: dus driekwart of meer van een nummer. 76% leest alleen op papier, 20% ook online.
Alle doelgroepen We vinden de lezers van huis-aan-huiskranten terug in alle leeftijdscategorieën. 1 op de 5 lezers is jonger dan 35 jaar, de helft is tussen de 35 en 65 jaar. Ook op welstands- en opleidingsniveau vormen de lezers een goede afspiegeling van de bevolking.
Interessant voor adverteerders Voor adverteerders zijn deze cijfers interessant. Wie in de regio de inwoners wil bereiken, moet dus in de huis-aan-huiskrant zijn. Want wat opvalt is, dat ruim driekwart van de lezers de dagelijkse boodschappen en andere aankopen doet.
Meest gelezen De bijna 11 miljoen lezers hebben veel interesse in artikelen over lokale evenementen en activiteiten (78%) en over gemeentelijke berichten (74%). Ook voor cultuur en sport uit de eigen woonomgeving wordt de krant erbij gepakt (68%).
Comments